Szerző: Mikeee
Aztán amikor 5 éves lett az Xbox 360, kiadta hozzá a Kinectet, ami teljesen új lehetőséget nyitott a játékokban, így már saját magunk irányíthattuk mozdulataink segítségével a játékokat. Később ez a Kinect megjelent PC-re is, ahol elsősorban oktatási és kutatási célokra használták.

A 2012 elején megjelent első generációs Kinect for Windows forgalmazása az MSDN Blog szerint 2015-ben fejeződik be. Mindent összevetve körülbelül 3 évet élt meg, a hivatalon indoklás az, hogy helyét a fejlettebb és újabb változat veszi át, amelynek alapjait az Xbox One-hoz fejlesztett Kinect (v2) adja. Az új generációs PC-s Kinect 2014 ősze óta kapható a boltokban.
Első ránézésre a Kinect for Windows 2 nem sokban különbözik az Xbox One-hoz kaphatótól, egyedül az látható, hogy lekerült róla az Xbox One megjelenésekor megújított Xbox logó. Azonban az új Kinect sok téren fejlettebb elődjénél. Nagyobb a képfelbontása (Full HD, míg az előd csak VGA-t tud), nagyobb a mélységélessége, jobban és pontosabban követi a mozdulatainkat, és nem utolsó sorban csökkent az érzékelés késleltetése is.
Mindezek mellett nőtt az érzékelést segítő kamera látószöge is, ami minden bizonnyal a pontosságot növeli. Míg a régi Kinect csak 2 játékost volt képes észlelni, addig az új verzió már 6 játszani kívánó emberkét képes nyomon követni. Míg az első Kinect jóformán egy nagy pacaként érzékelt minket, addig az új változat már egy elég jól kivehető "vázat" formál rólunk (példa).
Az új Kinect for Windows 2-t 200 dollárért szerezhetik be a vállalkozó kedvűek, ami USB 3.0-s kapcsolatot igényel. A hozzá tartozó szoftvert (SDK 2.0) a Microsofttól szerezhetjük be, külön licenszért cserébe. Használatához egy valódi 2 magos (nem csak 2 szálas) processzorral, 4GB RAM-al felszerelt gép szükséges, és persze egy 64 bites változatú Windows 8 vagy 8.1 operációs rendszer, vagy egy 8/8.1 Embedded változat. Beszerezhető akár a Microsoft hivatalos oldaláról is.

A 2012 elején megjelent első generációs Kinect for Windows forgalmazása az MSDN Blog szerint 2015-ben fejeződik be. Mindent összevetve körülbelül 3 évet élt meg, a hivatalon indoklás az, hogy helyét a fejlettebb és újabb változat veszi át, amelynek alapjait az Xbox One-hoz fejlesztett Kinect (v2) adja. Az új generációs PC-s Kinect 2014 ősze óta kapható a boltokban.
Első ránézésre a Kinect for Windows 2 nem sokban különbözik az Xbox One-hoz kaphatótól, egyedül az látható, hogy lekerült róla az Xbox One megjelenésekor megújított Xbox logó. Azonban az új Kinect sok téren fejlettebb elődjénél. Nagyobb a képfelbontása (Full HD, míg az előd csak VGA-t tud), nagyobb a mélységélessége, jobban és pontosabban követi a mozdulatainkat, és nem utolsó sorban csökkent az érzékelés késleltetése is.
Mindezek mellett nőtt az érzékelést segítő kamera látószöge is, ami minden bizonnyal a pontosságot növeli. Míg a régi Kinect csak 2 játékost volt képes észlelni, addig az új verzió már 6 játszani kívánó emberkét képes nyomon követni. Míg az első Kinect jóformán egy nagy pacaként érzékelt minket, addig az új változat már egy elég jól kivehető "vázat" formál rólunk (példa).
Az új Kinect for Windows 2-t 200 dollárért szerezhetik be a vállalkozó kedvűek, ami USB 3.0-s kapcsolatot igényel. A hozzá tartozó szoftvert (SDK 2.0) a Microsofttól szerezhetjük be, külön licenszért cserébe. Használatához egy valódi 2 magos (nem csak 2 szálas) processzorral, 4GB RAM-al felszerelt gép szükséges, és persze egy 64 bites változatú Windows 8 vagy 8.1 operációs rendszer, vagy egy 8/8.1 Embedded változat. Beszerezhető akár a Microsoft hivatalos oldaláról is.